tirsdag den 6. august 2013

Økoløberi...


Økologi og motion – bliver det meget mere stenalderagtigt? Næppe! Sammen med en af mine veninder har jeg meldt mig som løber for Økoløbet; det handler om, at man skal løbe 100 km i alt her i august, få sponsorater på 100 kr fra nær og fjern, og så købe økologisk frugt til de lokale børnehaver her i det midtjyske. En god sag, synes jeg. Og jeg vil bestemt opfordre til at støtte op om det – så bliver børnene så glade.
 
Mine ben er stadig med i kampen. Her på syvendedagen har jeg løbet godt 32 km ud af de 100, og det er gået rigtig godt. Så kommer Skanderborg… Mon ikke fem dage med sjov og ballade, Arizona-burgers og kolde cidere, for lidt nattesøvn og ikke mindst for mange tømmermænd skal ødelægge formen?

Løbeskoene bliver i hvert fald ikke pakket ned. Så må jeg lære det på den hårde måde efterfølgende, når kroppen skal renses ud igen.

Jeg løb 7 km her til morgen - sidste udkald inden festival - og det var en lidt hård tur, synes jeg. Også selv om jeg betragter mig selv som morgenløber. Så er det ligesom overstået, og man har fået masser af frisk luft og fuglekvidder til at starte dagen på.
 
Vi bruger Endomondo til at tracke alle vores ture med. På den måde er det bevis for, at vi rent faktisk har løbet de kilometer, vi bliver sponsoreret for at gøre, og vi kan holde øje med, hvor langt vi er i forhold til hinanden. Det er en god motivationsfaktor, for man gider jo ikke være rosinen i den økologiske pølseende.
 

Morgenens løbetur
Status onsdag morgen

a

Ingen kommentarer:

Send en kommentar