søndag den 31. marts 2013

Søndagstanker #5


Her i Sydflorida er det blevet søndag aften, og vi er lige kommet ind ad døren. Der har været program på hele dagen, og der er heller ikke så meget grund til at blive inden for døren, for det ligner en krigszone. Vi bestemte os for at pakke ned for alvor i går (hvad skal man ellers bruge påsken til?) så alle de ting, vi vil have med til Danmark, er nu kommet i meget blå plastikkasser. Hmm. Men det har været en fin fin uge med masser at se til, så her kommer billederne:

Stilletime med mig selv og min fine MacBook presset ind mellem tandlæge og grillhygge på mandens arbejde. At Starbucks fik stavet mit navn rigtigt, var en tilfredsstillelse i sig selv - det er altså lettere traumatiserende at bo i et land, hvor man konsekvent bliver kaldt Stein...

Torsdag aften gik jeg all in på kaffe, kage, strikketøj og tøsefnidder, da vi havde reunion i vores skandinaviske strikkeklub. Fantastisk hyggelig aften sammen med en håndfuld færøske kvinder. Og hvem vidste lige, at der findes forskellige måder at strikke på? Jeg har nu lært færøsk vrang, eftersom jeg helt har svedt den danske ud. Der kan man bare se.

Udsigt fra lejligheden. Den kommer jeg godt nok til at savne. Billedet er taget efter en fredag aften i hyggeligt selskab med gode venner, gode bøffer, rødvin, spil og masser af grin.

Jeg sagde jo, at kasserne var meget blå, ikke? Velkommen indenfor i vores überhyggelige stue... Det gode er her, at vi fik pakket en masse ned, og at vi også mentalt så småt begynder at vænne os til tanken om at flytte hjem. Tror jeg nok.

Søndag bød på CrossFit, standtur og sluttelig påskemiddag hos nogle venner.  I bedste CrossFit-stil skulle drengene lige konkurrere mod hinanden i at gå på hænder og - nyt tiltag - forsøge at kravle op ad palme. Vi piger holdt os til at lave box jump op på bordet... Dejlig dag hvor jeg bogstaveligt talt græd af grin flere gange. Og der i mangel af bedre blev brugt selleristænger som grilltænger. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar